Medical Taping

In de praktijk wordt Medical Taping steeds meer toegepast.

Medical Taping kan onder andere gebruikt worden bij ingroeiende nagels, meer ruimte maken tussen de tenen bij een weke delen likdoorn, hamer/klauwtenen, ruitertenen, hallux valgus, platvoeten, hielspoor. De huid moet schoon, droog en vetvrij zijn. Nadien kunt u gewoon douchen (tape droog deppen, niet wrijven). De tape moet minimaal 1 week blijven zitten. Bij sommige problemen moet een langere tijd getapet worden zoals een hallux valgus.

Eigenschappen van de tape: elastische katoenen tape met een anti-allergische lijmlaag, de tape vormt een soort 2e huid, de tape plakt slecht 1 keer en neemt de lichaamswarmte aan, onder de 'opgerekte' huid ontstaat ruimte waardoor afvalstoffen meer ruimte krijgen om te worden afgevoerd, belangrijkste effect is de pijndemping door drukvermindering en circulatieverbetering.

Contra-indicaties: trombose, huiddefecten (tape is namelijk niet steriel), ernstige trauma's, oedeem op basis van hartklachten (oedeem veroorzaakt door blessures mag wel), carcinomen, zwangerschap, dunne/tere huid.

In mijn praktijk zal ik vanaf heden dan ook medical taping op het gebied van pedicure toepassen.

Na een aantal oefenuren zal ik ook andere klachten gaan behandelen zoals hoofdpijn, nekklachten, zweepslag, enkelblessures, achillespeesproblemen, oedeem in de onderbenen, problemen van rug / bekken, problemen van schouder, hooikoorts, COPD en astma, carpaal tunnel syndroom, menstruatieklachten e.d.

Kosten voor medical taping is vanaf 10,00 euro afhankelijk van de grootte van het te tapen gebied.